2009-02-27

Eraginkortasuna eta Internet

Internetetik hamabost minututan google, hotmail, msn, tuenti eta yahoo web orrialdetan zehar egon naiz.

Gehien topatu ditudan publizitate formatuak bannerrak izan dira, baina spam bat ere jaso dut. Bannerretan denetariko iragarleak agertu dira, baina msn-z soilik oroitzen naiz. Spama Pepetravel-ena izan da. Ez da Pepetravel-ek spama bidaltzen didan lehenengo aldia; oraingo honetan ez dut mezua irakurri, baina askotan ea eskaintza interesgarririk dagoen begiratzen dut. Gainontzeko publizitateak ez du nire arreta deitu.

Nahiko publizitate dago interneten apur bat fijatzen bazara, baina zaila da oso deigarria ez den horretan arreta jartzea. Oso ohituta gaude jada euskarri honek erakusten duen publizitate gehienera, eta agertzen den bitartean zuk zeuk aukeratutako zeozer egiten ari zarenez, ez zara horretaz kenduko publizitatean erreparatzeko; hau da, zure lagunekin messengerrean hizketan zauden bitartean publizitaterik agertu arren, zaila da baner batek zure arreta erakatzea.

Hala ere badaude errekurtso asko interneten publizitatea egiteko, eta suposatzen dut batzuk eraginkorrak izango direla. Adibidez, marken web orri batzuk badaude jende asko erakartzen dutenak, joku originalak eskaintzen dituztelako. Gainera orrialde hauetan aukera dago zure markari buruzko nahi duzun guztia adierazteko, beste medioetan zure iragartzeko modua hainbeste baldintzatzen duten denbora, espazioa... eta antzeko ezaugarri horien trabak jasan gabe.

Baina askotan kontu handiz ibili beharko du iragarleak interneten markari irudi txarra ez emateko. Pop-up-ak adibidez oso gorrotatuak dira sarean; izan ere, nahi duzun horretan zabiltzanean (batzutan garrantzitsua dena) etengabe publizitate leihotxo intrusiboak agertzeak zure lana oztopatu dezake, markari buruz duzun ikuspegia txarrera aldatuz. Horregatik, pop-up-ekin jarraituz, hauek ekiditzeko metodo asko sortu dira, eta gaur egun interneteko ohiko erabiltzaile gehinok haietaz baliatzen gara. (Spamarekin antzekoa ere gertatzen da)

2009-02-25

Aurre-hausnarketa

Harluxet Hiztegi Entziklopedikoak eraginkortasun hitzari buruz egindako esanahiak:
  1. iz. Eraginkorra denaren nolakotasuna.
  2. EKON. Proiektu baten errentagarritasuna, kostu/irabazi ratioen bidez adierazten dena.
  3. ZUZ. Indarrean dagoen lege positiboak arautzen duen arloari egokiro erantzuteko gaitasuna, sarri erabileran eta hiritarren onarpenaz neurtzen dena.
Hiru esanahietatik bakarra aukeratu beharrean, hiruren nahasketa bat egingo nuke, elkarrekin laburtzen baitute Eraginkortasuna hitza.

Kontzeptua Publizitatearekin elkartuz (Publizitatearen Eraginkortasuna), lehendabiziko esanahia oso esanguratsua da; eraginkortasuna kualitate bat da: publizitatea egokia, efektiboa dela. Baina, hala ere, bigarrena pisu handikoa dela uste dut. Izan ere, iragarle gehienek eraginkortasunez hitz egitean, errentagarritasuna neurtzean emaitz egokiak lortzeaz ari dira, bigarren definizio horrek esaten duen bezala.

Hala ere, adierazpen honek soilik publizitatea jada eginda dagoenerako balio izango du, errentagarritasuna bakarrik kanpaina bukatu eta gero neur daitekelako. Eta benetan interesgarria dena da NOLA egin publizitatea eraginkorra izateko (eta ondorioz, errentagarritasun ona lortzeko). Horren erantzun zehatz-zehatza izango banu... Baliteke oraindik hortik urrun egotea, baina nik esango nuke, publizitatea eraginkorra izateko inguruan dugun guztia izan behar dugula kontuan. Gaur egun publizitatea baldintzatzen duen eragile nagusia aurrekontua dela uste dut, beraz, eraginkortasuna ere horren baldintzapean dago. Ondoren, prezioak bereganatu eta gero, iragarlearen arabera hamaika faktore egongo dira publizitatea era batean edo bestean sortzeko: espazioa, targeta, denbora, kreatibitatea...

Bigarren definizio horrek oraindik eskasago geratzen da kontuan izanik eraginkortasuna ez dela bakarrik dirura mugatzen. Kanpaina egin aurretik helburu batzuk zehaztuko dira, eta ez dira beti irabazi materialetan zentratuko. Beraz, soilik helburuak zeintzuk diren argi izatean jakin dezakegu zer egin gure publizitatea eraginkorra izateko.

Gaurkoz, nire ustez publizitate kanpaina eraginkorrenak spot adierazgarrienak dituztenak dira. Nahiz eta derrigorrez ez izan lehen aipatutako errentagarritasun handiena dutenak (ala beharbada bai), jendearengan eragin handia dute hauek.

Azken boladako bat aukeratzekotan Gas Natural-ena izango da. Guztiok ezagutzen dugu iragarkia hasi bezain laster, eta abestiaren letra badakigu (gainera bertan marka aipatzeak eraginkortasun gehiago ematen du). Beste batzuekin zalantzan nengoen (Bosch-en garbigailuarena, adibidez), baina inauteri-asteburu honetan tipo batzuk iragarkiaren pertsonaiaz mozorroturik ikustean (telefonoa belarrian itsatsita eta guzti), era batean edo bestean spota eraginkorra izan dela argi geratu zait.